top of page

RECENT POSTS:

Valencia!

Valencia oli ehdottomasto TO DO -listallamme. Valencia on kuuluisa vesiputouksestaan, sekä kuumista lähteistään. Lähteitä kutsutaan nimellä Red Rock. Nimensä mukaisesti kaikki mikä koskettaa vettä värjäytyy punaiseksi - pyyhkeet, hiukset, iho, bikinit.. :D

Aloitimme päivämme tapamme mukaan auringonnousun aikaan. Mukaamme tuli ystävämme fysioterapiaosastolta, sillä he uskoivat ettei meidän olisi turvallista mennä ilman heitä - meistä pidetään niin hyvää huolta! Ajoimme puolisen tuntia kahdella skootterilla ja yhdellä isolla pakettiautolla ja saavuimme pelottavalle kielekkeelle, josta jatkoimme matkaa kävellen. Laskeuduimme satoja portaita alas rotkoon, jossa putous sijaitsee. Matka oli suhteellisen pitkä, kivinen ja märkä :D Tässä vaiheessa olimme kiitollisia siitä, että meidän mukaamme oli lähdetty oppaiksi.

Perille saapuessa ilma oli uskomattoman raikasta ja näky henkeäsalpaava. Vesiputouksessa oli mahdollista uida, kunhan ei vaan mennyt liian lähelle kovalla paineella alas valuvaa vettä. Uiskentelun jälkeen vaelsimme takaisin autolle ja olikin aika aamupalalle.

Aamupala nautittiin paikalliseen tapaan riisin ja lisukkeiden kera. Ateria ei ole ateria ilman riisiä. Mikäli annokseen ei kuulu riisiä puhutaan siitä "snackina". Meille ei ehkä ihan vielä ole avautunut tapa syödä riisiä aamuisin, joten Inarin kanssa päädyimme -maito, hedelmä, jäähilesekoitukseen (kustumanimeltä "halo-halo"), joka on paikallinen suosikki - ei ehkä meidän makuun, mutta mielenkiintoinen kokemus.

Aamupalan jälkeen oli kuumien lähteiden vuoro. Uiminen lämpimässä vedessä tuntui ihanalta kylmän putouksen jälkeen. Polskuttelimmekin niin pitkään lähteissä, että olimme kaikki ryppyisiä kuin rusinat. Päivämme jatkui vielä kodin kautta Dauiniin. Tarkoituksena viettää rento ilta rannalla snorklauksen merkeissä.

Tapasimme ensimmäiset "ei ystävälliset" filippiiniläiset rannalla, jolloin meillä tuli vääntöä rahasta, paikasta missä saamme olla jne. :D Onneksi tämäkin muuttui paikallisten ystävien avulla voitoksi ja kaikki meni hyvin. Kalakammoisena tarvitsen aina jonkun seurakseni mereen - tällä kertaa sain uiskennelle Inarin ja Georgian kainalossa :)

Dauinin rannasta avautuivat uskomattoman kauniit korallit ja kivikot, joiden lomaan kätkeytyi vaikka minkälaisia kaloja ja otuksia. Oma sydän pamppaili kovasti, mutta onneksi on suojelijoita ympärillä. Ja onhan se pakko myöntää, että näky oli kaunis (ja pelottava) :D Rantaan päästiin kuitenkin kaikki varpaat ja sormet tallessa..heh heh.

Dauinin taivas värjäytyi kauniisiin pastellinsävyihin juuri ennen pimeäntuloa. Näitä lellivauvoja odotti jälleen kerran autokyyti kotiovelle - touhukas ja ihana päivä.