top of page

RECENT POSTS: 

Whale Sharks

Olin kuullut valashaiden kanssa uimisesta viereisellä saarella Cebulla, mutta kun se päivä tuli eteen - minua pelotti! Olen pahasti kalakammoinen, eikä valashaiden suuri koko ja valtava suu jonne uppoaisimme helposti ollenkaan helpottaneet asiaa! Onneksi minulla on Inari, ollaan hyvä tiimi - osataan vaihtaa rooleja äidistä turvaksi tai sairaanhoitajaksi ja vaikka miksikä muuksi - tunnetaan toisemme hyvin ja toimitaan hyvin yhteen <3

Nyt oli mun vuoro olla pelokas :D Onneksi meidän kanssa samaan veneeseen tuli Portugalilainen mies, joka rohkaisi minua sanomalla että unohda valashaista koko "hai" liite ja mieti, että uit valaiden kanssa. (Syövät vain kaloja ja planktonia, eivät ihmisiä) Ei se ehkä pelkoani helppttanut, mutta oli mukava tietää että meitä on useita vedessä yhtä aikaa.

Emme saaneet laittaa aurinkorasvaa, sillä valashait eivät siitä pidä. Suojasimme itsemme auringolta vain isoilla t-paidoilla. Tunteemme valashaiden katsomaan menemisestä olivat ristiriitaiset, sillä olimme kuulleet että turismin vuoksi valashait eivät enää kiertele ympäri merta niinkuin niiden kuuluisi. Ne saavat helposti ruokaa rannasta, jossa niitä halutaan katsella ja ovat laiskistuneet. Koko valashai bisneksen lopettamista toivotaan täällä-ymmärrettävistä syistä!

Voi Inari parkaa - minun oli pakko takertua häneen meidän ollessamme vedessä, jotta pystyin edes vähän hengittämään :D Inari oli reipas, vaikka häntäkin tilanne jännitti - strong girl! Uinnin jälkeen olo oli loistava, olin toteuttanut yhden suurimmista peloistani.

Päätimme suunnata tyttöjen kanssa vielä läheisille vesiputouksille. Vesiputoukset olivat kuin sadusta, vesi valui kuin timanttijanoina alas vuorilta turkoosiin altaaseen. Emme varmaan ikinä unohda sitä näkyä!


bottom of page